Logistiek onder een vergrootglas

5 juli 2019

De logistieke wereld is boeiender dan ooit. De shift van offline retail naar e-commerce brengt ontzettend veel mooie ontwikkelingen met zich mee, aldus het vakblad ‘Online Retailer’. Rutger-Jan van Broekhoven schoof namens Borghese Logistics aan bij een ronde tafel sessie. Met een aantal logistieke experts besprak hij de ontwikkelingen en uitdagingen in de logistieke sector.

Onderwerpen zoals e-commerce als onderdeel van het totale businessmodel en de perfect inrichting van het magazijn waren onderwerpen die tijdens de ronde tafel sessie ter sprake kwamen. Net als de snelheid waarmee producten bij de klant geleverd kunnen worden, mogelijkheden van food pick-up points, het thuis bezorgen van pakketten of in de parcelshop. Daarbij gelden bij iedere branche en ieder land andere behoeftes bij de online consument.

Nederland is als logistieke hotspot de afgelopen jaren exceptioneel gegroeid. Mede omdat wij een perfecte infrastructuur hebben met Rotterdam, Schiphol Amsterdam en een goede verbinding hebben met het achterland van Europa. Maar wat betekent het vergroten van het aantal logistieke vierkante meters voor de Nederlandse vastgoedmarkt? U leest het allemaal in de 33eeditie van ‘Online Retailer’. Voor een online versie, klik hier.


De logistieke wereld is boeiender dan ooit. De shift van offline retail naar e-commerce brengt ontzettend veel mooie ontwikkelingen met zich mee, aldus het vakblad ‘Online Retailer’. Rutger-Jan van Broekhoven schoof namens Borghese Logistics aan bij een ronde tafel sessie. Met een aantal logistieke experts besprak hij de ontwikkelingen en uitdagingen in de logistieke sector.

Onderwerpen zoals e-commerce als onderdeel van het totale businessmodel en de perfect inrichting van het magazijn waren onderwerpen die tijdens de ronde tafel sessie ter sprake kwamen. Net als de snelheid waarmee producten bij de klant geleverd kunnen worden, mogelijkheden van food pick-up points, het thuis bezorgen van pakketten of in de parcelshop. Daarbij gelden bij iedere branche en ieder land andere behoeftes bij de online consument.

Nederland is als logistieke hotspot de afgelopen jaren exceptioneel gegroeid. Mede omdat wij een perfecte infrastructuur hebben met Rotterdam, Schiphol Amsterdam en een goede verbinding hebben met het achterland van Europa. Maar wat betekent het vergroten van het aantal logistieke vierkante meters voor de Nederlandse vastgoedmarkt? U leest het allemaal in de 33eeditie van ‘Online Retailer’. Voor een online versie, klik hier.